måndag 20 juli 2015

Servettringar av hampasnöre

Nu när sommaren är här blir det en del middagar i växthuset. Jag tycker det är roligt att duka upp där, och ibland önskar man göra något nytt. Denna gången gjorde jag rustika men enkla servettringar av hampasnöre som man kan köpa på vilken blomaffär som helst.


Det behövs inte mer än ett hampasnöre med en båtmansknop/råbandsknop för att det skall snyggt .... och väldigt billigt!
Lade till en myntablomma bara som dekoration - enkelt och fint!


Tallrikarna är ett loppisfynd. När jag hittade dom på en lokal loppis ville jag bara ha dom då dom minner mig om min glada barndom på 70-talet.
 


Dukat och klart i växthuset. Nu fattas bara gästerna och maten:


Det ser väldigt inbjudande att servera i växthuset som ligger bredvid poolen:


Växthuset heter Spira och kommer ifrån Bossons.


Har man hästar och vänner som också rider är det alltid trevligt att innan maten bjuda på en ridtur. Denna gången fick dom äldsta och dom yngsta i gänget rida ut en tur. Det är kul när alla kan göra något tillsammans:


En riktig trevlig eftermiddag och kväll blev det. Dopp i poolen, ridtur, åkning med fyrhjuling, mycket skratt, viktiga och löjliga diskussioner - det är härligt med vänner!


Det roliga med denna dukningen är att flaskorna faktiskt kom från Thailand och det var tillsammans med dessa vänner vi diskuterade bubbelvattenflaskans design och konstaterade att dom var väldigt vackra så jag tog hem ett gäng. Vinglasen är också från Thailand och gjorda av kokosnötsträ.


Må så gott - hoppas ni också njuter av sommaren!