torsdag 25 augusti 2016

Tog tillfället i akt - ljuvlig eftermiddag vid poolen!

Jag gjorde det igår och är stolt över mig själv!  
Jag tog en Carpe Diem. 

Såg att vädret skulle bli alldeles ljuvligt och visste med mig själv att det är just dessa dagar som jag saknar så mycket om vintern. En som jag har svårt att inte jobba, så därför är jag extra stolt över mig själv att jag tog tillfället i akt.
Jag satte datorn i arbete med att rendera massor med bilder på ett arkitektuppdrag till kund och medan datorn jobbade valde jag att rulla upp poolcoveret, göra en god latte och ta fram den nyköpta boken.


Alldeles ljuvligt var det! Jag latade mig i flera timmar. Egentligen ville jag hälla i ett glas vin, ta lite chips och vara lite onyttigt också, men nu är det slut på det roliga. Vardagen är här!

En latte är också gott!

Nu har jag påbörjat boken om Gloria av Åsa Hellberg. 


Åsa är en av mina bästa feelgood författare och jag vet att varje gång jag sätter mig ned med en bok av henne så njuter jag. Nu vet jag att jag kommer ha några trevliga timmar framför mig.


Gårdagen var en absolut underbar Carpe Diem dag vid poolen och växthuset!

Växthuset heter Spira och kommer från Bossons:


Nu under sommaren har jag fixat en hel del i trädgården. Det har liksom varit mitt sommarprojekt.
När jag njuter är det inte bara boken som avnjutas. Jag älskar att låta blicken vila på dom små öar av växtligheter på tomten. Jag älskar att titta på hästarna som betar och den blå poolen.


Rosenbågen som jag köpte i somras är från Living Story
Klematisen som jag planterade börjar klättra så fint uppåt.

Jag är inte särskilt förtjust i rosor då jag inte gillar att dom sticks, så för mig blir det en klematisbåge istället för en rosenbåge. Oavsett vad man låter klättra upp i den så tycker jag att rosenbågen i sig är så vacker och bidrar till det lilla extra i trädgården.




Jag har tidigare visat mina marshallhållare som kommer ifrån Living Story
Jag har dom placerad lite runtom i trädgården och tycker dom är så fina även utan ljus.

Visst är det läckert med marshaller, men det har man ju oftast när det är fest och det blir nog lite dyrt och omständigt att gå ut varje kväll och tända ljus. Jag skall nog leta upp någon slags solenergi lampa som jag kan lägga i så att jag har ljus i dom varje kväll. En solenergilampa kommer bli perfekt!

Än så länge får dom bara vara snygga dekorationer:


Och inte är jag ensam när jag jobbar eller njuter. Här är två av mina polare - thaihundarna Pepsi & Patrick - oftast bara några meter ifrån mig:


Och hur gick det med datorn medan jag bara njöt?
Joda - den skötte sig och gjorde dessa bilder av det första förslaget till ett New England hus med tillhörande garage och kontorsdel som jag ritar för kund i Norge:



Jag kommer blogga om detta hus när jag kommit lite längre i processen. I morgon presenterar jag första förslaget till kund. Hoppas dom gillar det.

Idag sitter jag vid datorn igen och hoppas på en Carpe Diem dag till i helgen!


Må bäst!